Koncept, że apaszka jest jak biżuteria wydaje się dla wszystkich zrozumiały. Ja powiedziałabym, że apaszka może być wręcz jak szminka – tak trafnie może podkreślić naszą urodę. W końcu jest bardzo blisko twarzy, w końcu ma wpływ na to, jak intensywne wyda się nasze spojrzenie, w końcu natychmiast daje odpowiedź na pytanie co widzę najpierw: kolor czy twarz…

Noście apaszki, jakie chcecie, ale wpis przeczytajcie. Być może coś Was zainspiruje. Oto jak ja podkreślałabym swój typ urody chustą. Apaszki dobierałam tylko pod kątem estetyki, nie patrząc na składy materiałowe, więc weźcie pod uwagę, że nie wszystko tu jest jedwabiem czy bawełną.

stonowana jesień

Szukałabym przede wszystkim w cielistościach. Tak jak sama nie przepadam za beżami, tak muszę przyznać, że właśnie na apaszkach taki kolor wygląda wspaniale. Jeśli dodatkowo znajdziemy go w błysku, a nie macie, twarz tylko na tym skorzysta. Wszelkie metaliki, cekiny, brokat, a nawet bardzo gładka struktura materiału ładnie odbijają światło i umieszczają je na twarzy.

Gdyby stonowana jesień chciała więcej koloru, niech spojrzy przychylnym okiem na czerwienie pokazane u prawdziwej jesieni.

1/2/3/4/5/6

prawdziwa jesień

Oczywiście nie będzie lepszej osoby do zaprezentowania regularnego geometrycznego wzorku w odcieniach brązu niż prawdziwa jesień. Wzory inspirowane latami 70 są teraz bardzo mocno zaznaczane w trendach i jest to znakomity kierunek dla jesieni. Głębokie zielenie i czerwienie zawsze i wszędzie, przetykanie złotą nitką zawsze i wszędzie.

Gdyby była potrzeba większej energii, proszę spojrzeć na wzory w ciepłej wiośnie: 4 i 6.

1/2/3/4/5/6

ciemna jesień

Ciemna jesień mogłaby używać bieli, ale fajnie byłoby poszukać złamanych odcieni. To idealny typ do wzorów typu paisley oraz takich florystycznych motywów jak ze starej książki z kwiatowymi rycinami. Wszystko co bazuje na czerni będzie wspaniałe. Wszystkie te bogate szale Versace – złote łańcuchy na czarnym tle (takie jak mam tu na torebce) będą idealne.

Można również iść w ciemny niebieski, jak na przykład w nr 4 i 5 u ciemnej zimy.

1/2/3/4/5/6

ciemna zima

Można spokojnie stosować kontrasty, ale sugerowałabym, aby była w nich przewaga ciemności. Czyli na przykład jasne paski na ciemnym tle, małe kwiatki na ciemnym tle itd. Czerń, wiśnie, granaty, kobalty – to powinna być normalność i punkt wyjścia.

Jeśli tęskno za żywszymi kolorami, rozważałabym styl apaszek 1 i 5 czystej wiosny.

1/2/3/4/5/6

prawdziwa zima

Oczywiście nie należy się bać kontrastu i silnych kolorów. Podstawa to czerń i biel – można zaufać tej kolorystyce i szukać najczystszych form tych barw. Mocna zieleń, czerwień, geometria nie zawiodą.

Gdyby była ochota na większe szaleństwo, to fajnie będą wyglądać gryzące się mocne kolory razem lub kolory zestawione w troszkę kiczowaty sposób jak nr 1 i 4 u czystej zimy.

1/2/3/4/5/6

czysta zima

Im mocniejsze kolory tym lepiej, ale można też znaleźć wytchnienie w czymś chłodnym z odrobiną bieli jak numery 3 i 6. Mocny róż to taki niedoceniany bohater tego typu urody :)

Gdyby była potrzeba wyciszenia i np. dobrania czegoś spokojniejszego do białej koszuli lub płaszcza, radzę zaglądać do delikatnego lata i wszystkich propozycji dla niego.

1/2/3/4/5/6

czysta wiosna

Z wielką łatwością przyjdzie jej stosować żywe kolory na ciemnym tle. Może spojrzeć w stronę soczystych kolorów i mieszać je z granatem i czernią. To moja osobista preferencja, ale podobają mi się duże logotypy dla tego typu urody.

Kolory nie muszą być wyłącznie ciemne. Widzę czystą wiosnę również w apaszkach typu 1 i 2 od ciepłej wiosny.

1/2/3/4/5/6

ciepła wiosna

Energiczne, ciepłe kolory i motywy kwiatowe jako naturalne dla tego typu. Może być też trochę spokojniej z kolorami, ale w dalszym ciągu powinno być ciepło. Nie zamieściłam w kolażu, ale cętki będą idealne.

Można sięgać po wszystkie kolory delikatnej wiosny, można również dodawać do tego złoto w dużych ilościach.

1/2/3/4/5/6

delikatna wiosna

Raczej jasne kolory, niekoniecznie bardzo ciepłe. Skojarzenia z łąką i wiosennym niebiem – żółcienie, błękity, turkusy, żywe kolory kwiatów.

Przy prostocie stroju widziałabym ten typ w mocniejszych kolorach – takich jak u ciepłej wiosny.

1/2/3/4/5/6

delikatne lato

Trójca: róż, błękit, fiolet, nigdy nie zawiedzie. Apaszki mogą być budowane na białym lub szarym kolorze, ale warto dodać do niego odrobinę czegoś „kolorowszego”. Korzystnie wyglądają subtelne wzorki typu delikatne paseczki, cienkie łańcuszki, gałązki, kontury zaznaczane bardzo cienką linią.

Nie wykluczałabym żółtego koloru, takiego jak u delikatnej wiosny.

1/2/3/4/5/6

prawdziwe lato

Kolory trochę uspokojone, mieszane ze sobą nie na zasadzie kontrastu. Łagodne przejścia od zieleni do niebieskiego, od szarości do niebieskiego itd.

Jeśli jest ochota na wyraźniejszy kolor, dobre będą wiśnie jak u ciemnej zimy i odcienie różu i fioletu jak na apaszkach 2 i 6 czystej zimy.

1/2/3/4/5/6

stonowane lato

Iść raczej w to, co ciemne. Wzory najchętniej rozlane, bez silnie zaznaczonych granic. Kolory wina i granaty zawsze korzystne. Można budować na szarości.

Jeśli kusi regularność, to patrzeć na geometryczne wzorki i wzorki z przewagą ciemności w ogóle, jak 5 u ciemnej zimy, 6 u ciemnej jesieni, 6 u prawdziwej zimy.

1/2/3/4/5/6

Która grupa apaszek podoba Wam się najbardziej? Mnie ciepła wiosna!